you're reading...
Inne

Please pay attention!

Dziś nie będzie o Walentynkach. Dziś będzie o samolotach, a dokładniej o bardzo pomysłowym przedstawieniu instrukcji bezpieczeństwa pasażerom rozpoczynającym lot.

21.12.2012. Stambuł. Lotnisko Sabiha Gökçen.

Siedzę w samolocie tanich tureckich linii lotniczych Pegasus Airlines i z niecierpliwością czekam na lot. Ostatnie sprawdzenie czy wszystko zamknięte i zapięte. Jeszcze tylko instrukcja bezpieczeństwa pokazana przez znudzoną stewardessę i polecimy. Nie wiem jak wy, ale ja nigdy nie słucham tego, co mówią i nigdy też, prawdę mówiąc, nie wysłuchałam dokładnie od początku do końca całej formuły. Owszem, czasami lubię na nie/nich popatrzeć, gdy są atrakcyjne/atrakcyjni lub (szczególnie) gdy mają dość ciekawy i ekscentryczny makijaż. Tym razem jednak zamiast stewardessy, tuż przed naszym nosem wysunęły się ekrany i zobaczyliśmy taki oto filmik instruktażowy:

Pierwszy raz w życiu, skupiona, zainteresowana, z bananowatym uśmiechem na twarzy wysłuchałam/obejrzałam/przeczytałam wszystko, co przed lotem wiedzieć powinnam. Jak zauważyłam, nie byłam sama – wszyscy wokół mnie siedzieli szeroko uśmiechnięci i wpatrywali się w ekran.

Nie jest to jednak pomysł oryginalny. Wcześniej tego samego chwytu użyły linie lotnicze Thomson Airways:

Pokazałam ten filmik, a raczej jego fragmenty, moim znajomym. Co ciekawe, dwie osoby stwierdziły, że linie lotnicze perfidnie wykorzystują wizerunek dzieci i coś takiego nie powinno mieć w ogóle miejsca. Nie wiem, co o tym myślicie, ale moim skromnym zdaniem był to zabieg bardzo udany. Jest to film instruktażowy, nie reklama. Bo może i są w nim dzieci, może Pegasus skopiował pomysł, ale może dzięki temu komuś zapadnie w pamięć, jak należy postępować w sytuacji kryzysowej i pozwoli to uratować czyjeś życie. A to przecież jest najważniejsze i chyba przede wszystkim o to chodzi.

Dyskusja

Brak komentarzy.

Skomentuj

Archiwum

