you're reading...
Inne

Pierdoła Roku 2012

A miało być tak pięknie… Powrót do Turcji zapowiadał się sielankowo. Miał być autobus wprost na samo lotnisko, krótka wizyta na berlińskim Weinachtsmarktcie i wypicie mojego ulubionego grzańca, a później o 14.15 lot do Stambułu. Plan doskonały.

Było zupełnie inaczej.

Objedzona po pachy rarytasami ze stołu osiemnastkowego kuzynki, wycałowana przez rodzinę, wyruszyłam z Damianem (oblubieńcem mojej siostry) na dworzec. Tak mu się dobrze prowadziło samochód, że nie zauważył jak znacznie przekroczył dozwoloną prędkość i niewiele brakowało, a nie zauważyłby zatrzymującej nas policji. Zapowiadało się nieciekawie – 400 zł mandatu i 10 punktów. Próbowałam wytłumaczyć, że spieszymy się na autobus, ale usłyszałam taki komentarz, że więcej wolałam się nie odzywać. I staliśmy tak smutni i skruszeni ponad 10 minut, aż pan policjant wolno i dokładnie wykaligrafował każdą literkę, podumał, spojrzał na nas, powzdychał i wreszcie skończył wypisywanie mandatu. Całe szczęście, że nie mamy wyglądu milionerów i w dodatku przypominaliśmy wtedy grzecznych, wystraszonych studenciaków. Zresztą Damian zapytany o zawód powiedział, że jest studentem informatyki. I to chyba zaważyło na zlitowaniu się nad nami – biednymi acz szybkimi – ostateczna decyzja to 50 zł i pouczenie. Ot taki prezent na Święta. Uffffffffff…Pojechaliśmy dalej szczęśliwi, z obawą jednak ze spóźnimy się na autobus.

Dojechaliśmy na dworzec kilka minut przed czasem, a autobusu nie ma. Zapytałam – żaden do Berlina nie odjeżdżał. Czekamy. Po 20 minutach zniecierpliwiona poszłam zapytać kierowców Polskiego Busa, którzy co prawda jechali w innym kierunku, ale mogli przecież coś wiedzieć na temat opóźnienia, w końcu to ta sama firma. I czego się dowiedziałam? Żaden autobus o tej porze nie jedzie do Belina! Pokazałam bilet. Kierowcy studiowali go dokładnie z 2 minuty, po czym jeden powiedział: -Kupiła, Pani bilet z Berlina do Łodzi, a nie z Łodzi do Berlina. Proszę spojrzeć na kod. Patrzę na kod i nie mogę zrozumieć, bo przecież na bilecie widnieje wyraźnie Łódź Kaliska Berlin. Jeden z kierowców pyta: -Kupowała Pani bilet w dwie strony, czy w jedną? –W jedną. –Aaaaaa…To coś musiało Pani przeskoczyć w wyszukiwarce.

W ten oto sposób po raz kolejny znalazłam się w ciemnej d****. Dodatkowo rzutem na taśmę 29.12 zostałam Pierdołą Roku 2012. Bo jak można kupić zły bilet, gdy się to robi po raz n-ty w życiu, w dodatku zakup był komisyjny (sprawdzaliśmy razem z Omerem – Wice-Pierdołą), a wydruk robiłam 3 dni przed wyjazdem??? Do tej pory nie wiem, jak to się mogło stać.

bilety

Całe szczęście był ze mną Damian i miał przy sobie swój wszytko mający (w tym internet) telefon. Sprawdziliśmy bilety na najbliższy autobus z Lodzi do Berlina- brak wolnych miejsc, z Poznania do Berlina – brak wolnych miejsc. Sprawdzaliśmy inne firmy autobusowe – nic. Najbliższy bezpośredni pociąg do Berlina – rano – za późno. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem był przejazd z trzema przesiadkami czyli: Łódź – Kutno, Kutno – Krzyż, Krzyż – Kostrzyn, Kostrzyn – Berlin. Żeby był dreszczyk ( a jakże!) w Krzyżu i Kostrzynie na przesiadkę miałam tylko pól godziny. Na szczęście też, Damian miał przy sobie tez pieniądze – bo ja w portfelu miałam euro (a owszem!), tureckie liry (no przecież!) i 10 zł. Kupiliśmy bilety, pobiegliśmy na peron i 3 min przed odjazdem wskoczyłam do pociągu.

Później już było spokojnie, bez opóźnień. Na lotnisko dotarłam przed 10. Z berlińskich rarytasów zdążyłam zjeść tylko wursta na śniadanie i popić go kawą. O grzańcu mogłam jedynie pomarzyć. W Stambule byłam o zaplanowanej godzinie. W Bursie też.

I oto historia Pierdoły Roku 2012 🙂

Dyskusja

5 thoughts on “Pierdoła Roku 2012

  1. masz nominację do Cioka roku. nominacja słuszna, ale na statuetkę nie masz szans, gdyż Konrad ma z 4 inne nominacje 🙂

    Posted by zygmunciok | 07/01/2013, 22:22
  2. piękna historia…, moja Ty pierdoło 😀

    Posted by Izabela | 07/01/2013, 22:23
  3. Heh dobre oby mi się coś takiego nie przytrafiło:D

    Posted by komurcia | 07/01/2013, 23:50

Skomentuj

Archiwum

